Skrypt JavaScript musi być włączony, aby można było korzystać z serwisu goforpro.pl. Wydaje się, że obsługa skryptów JavaScript jest wyłączona lub skrypty te nie są obsługiwane przez Twoją przeglądarkę. Aby korzystać z serwisu goforpro.pl włącz obsługę skryptów JavaScript zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki, a następnie spróbuj ponownie.

  Używasz starej wersji Internet Explorera. Zaktualizuj przeglądarkę do najnowszej wersji Internet Explorera lub do innej przeglądarki (Google Chrome, Firefox, itp.)

Wasze pytania

Szukasz fachowca i nie wiesz jak zacząć? Jesteś fachowcem i szukasz klientów? Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania dotyczące Goforpro.

Pytania Ogólne

P: Co to jest Goforpro ?

O: Goforpro to platforma internetowa, która pomaga zleceniodawcom w znalezieniu sprawdzonych fachowców. Pomagamy łatwiej dotrzeć do solidnych, lokalnych profesjonalistów poprzez wysłanie powiadomienia o zleceniu do odpowiednich fachowców zarejestrowanych w serwisie. Ponadto dajemy zleceniodawcom możliwość zweryfikowania kwalifikacji, referencji oraz opinii o danym fachowcu na jego dedykowanym profilu. Pierwszym krokiem w znalezieniu fachowca jest wystawienie zlecenia (to nic nie kosztuje).

Goforpro pomaga rzetelnym fachowcom zwiększyć bazę klientów dając im możliwość oferowania swoich usług zleceniodawcom. Pomagamy im również promować swoją działalność w internecie pokazując umiejętności oraz zadowolenie klientów na dedykowanym profilu. Chcesz dołączyć do grona profesjonalistów? Zarejestruj się jako fachowiec (to nic nie kosztuje) i uzupełnij swój profil.

P: Jak działa Goforpro ?

O: Jak to działa dla zleceniodawców w 4 prostych krokach:
  1. Wystaw zlecenie: Napisz dokładnie czego potrzebujesz, a zainteresowani fachowcy odpowiedzą na Twoje zlecenie wysyłając ofertę.
  2. Podsumuj oferty: Przejrzyj nadesłane oferty - porównaj proponowane ceny, czas realizacji, umiejętności danego fachowca oraz wystawione opinie.
  3. Wybierz fachowca: Wybierz potencjalnych kandydatów i skontaktuj się z nimi bezpośrednio, by wybrać tego, który najbardziej odpowiada Twoim wymaganiom.
  4. Wystaw komentarz: Po wykonaniu zlecenia wystaw fachowcowi ocenę, żeby podzielić się doświadczeniem z innymi członkami społeczności goforPro.
Jak to działa dla fachowców w 4 prostych krokach:
  1. Dołącz do nas: Zarejestruj się jako fachowiec i zacznij otrzymywać powiadomienia o nowych zleceniach w Twojej kategorii i okolicy.
  2. Składaj oferty: Uzupełnij swój profil i zacznij składać oferty do zleceń, które pasują do podanych przez Ciebie kryteriów.
  3. Zostań zauważony: Skontaktuj się z klientem, który wybrał Cię na potencjalnego wykonawcę i przekonaj go, że to właśnie Ciebie szuka.
  4. Buduj reputację: Zdobądź pozytywną opinię za dobrze wykonaną pracę. Im więcej pozytywnych komentarzy, tym łatwiej o kolejne zlecenia!
Po więcej szczegółów odwiedź naszą stronę Jak to działa.

P: Jakie są zalety korzystania z Goforpro ?

O: Szukasz fachowca? Nie musisz już godzinami przeglądać książki telefonicznej i ryzykować zatrudnienia “w ciemno”. Po wystawieniu przez Ciebie zlecenia, odpowiedni fachowcy w Twojej okolicy otrzymują od nas powiadomienie i proponują Ci swoje usługi – ze względu na konkurencję często znacznie taniej niż przy bezpośrednim kontakcie. Aby upewnić się, że podejmujesz właściwą decyzję, przed zatrudnieniem fachowca możesz przejrzeć dokładne informacje o jego kwalifikacjach, referencjach oraz przeczytać opinie wystawione przez poprzednich klientów. Po wykonanym zleceniu możesz wystawić danemu fachowcowi własny komentarz. Dzięki temu fachowiec skupi się na dostarczeniu jak najlepszych usług przez cały czas trwania zlecenia.

Jesteś Wykonawcą? Nie musisz już wydawać mnóstwa pieniędzy na reklamę, żeby zdobyć kilku nowych klientów. Na naszej stronie możesz przeglądać bazę zleceń i otrzymywać powiadomienia o nowych zleceniach odpowiadających wybranym przez Ciebie kategoriom i lokalizacji. Jeśli dane zlecenie Cię zainteresuje, możesz bezpłatnie zaproponować swoje usługi – pobierzemy od Ciebie niewielką prowizję wyliczoną na podstawie przybliżonej wartości zlecenia tylko jeśli zleceniodawca zgodzi się z Tobą spotkać, by omówić szczegóły oferty. Z czasem, zbierając pozytywne opinie od zadowolonych klientów, możesz zbudować solidną reputację w internecie i zdobyć jeszcze więcej zleceń.

P: Co to jest i na czym polega program “Poleć nas znajomym” ?

O: Program “Poleć nas znajomym” to nasz sposób podziękowania każdemu użytkownikowi, który pomaga promować naszą działalność.

Zasady działania programu są bardzo proste. Za każdą osobę, którą zachęcisz do korzystania z Goforpro dajemy w prezencie 40zł – 20 dla Ciebie i tyle samo dla osoby poleconej. Wystarczy, że wyślesz znajomym wiadomość (mailem lub poprzez Twój ulubiony portal społecznościowy) i zaprosisz ich do zarejestrowania się na Goforpro. Podczas rejestracji znajomi muszą podać Twój unikalny kod referencyjny byśmy wiedzieli - login do Twojego konta Goforpro. Jak tylko zaczną korzystać z usług naszego serwisu, Wasze konta Goforpro zostaną zasilone o 20zł. Gotowy? Przejdź do strony Poleć nas znajomym i postępuj zgodnie z instrukcjami.

P: Czym są Warunki Korzystania i dlaczego powinienem je przeczytać ?

O: Warunki Korzystania to informacja prawna określająca zasady, których zleceniodawcy i fachowcy muszą przestrzegać korzystając ze strony. Musisz zapoznać się z Warunkami Korzystania zanim zaczniesz korzystać ze strony. Korzystanie z niej bowiem oznacza, że zgadzasz się przestrzegać Warunków Korzystania. Musisz też regularnie sprawdzać te warunki, w celu zapoznania się z ewentualnymi zmianami, ponieważ Goforpro zastrzega prawo do aktualizacji Warunków Korzystania bez uprzedniego powiadomienia użytkowników.

P: Jak zarejestrować się na Goforpro ?

O: Masz do wyboru dwie opcje:
  • Możesz zarejestrować się tradycyjnie za pomocą adresu e-mail. Kliknij w menu «Rejestracja» w prawym górnym rogu, później przejdź do «Rejestracja za pomocą adresu e-mail» i wypełnij formularz, który otworzy się w osobnym oknie. Na adres e-mail podany w formularzu wyślemy wiadomość, by potwierdzić, że adres należy do Ciebie. Kliknij link weryfikacyjny w wiadomości, żeby zakończyć rejestrację. Otrzymasz od nas wówczas e-mail z powitaniem i będziesz mógł zalogować się na stronie za pomocą loginu i hasła.
  • Możesz zarejestrować się za pośrednictwem mediów społecznościowych (Google+, Facebook). Kliknij w menu «Rejestracja» w prawym górnym rogu, następnie wybierz jeden z proponowanych portali społecznościowych. Jedyne, co musisz zrobić, to wypełnić częściowo już uzupełniony formularz, który otworzy się w osobnym oknie.
Polecamy naszym użytkownikom rejestrację za pośrednictwem mediów społecznościowych, gdyż jest ona o wiele prostsza, szybsza i dzięki niej nie będziesz musiał zapamiętywać kolejnego hasła.

P: Jak zalogować się na moje konto Goforpro ?

O: Podobnie jak w poprzednim pytaniu, masz tutaj dwie opcje:
  • Jeśli zarejestrowałeś się na Goforpro tradycyjnie za pomocą adresu e-mail, kliknij w menu «Zaloguj się» w prawym górnym rogu, wpisz swój login oraz hasło i kliknij przycisk “Zaloguj się”.
  • Jeśli zarejestrowałeś się za pośrednictwem mediów społecznościowych (Google+, Facebook) przejdź do menu «Zaloguj się» w prawym górnym rogu i kliknij przycisk portalu, który wybrałeś podczas rejestracji. Łatwe, prawda?
Jeszcze raz, polecamy naszym użytkownikom rejestrację za pośrednictwem mediów społecznościowych, gdyż jest ona o wiele prostsza, szybsza i dzięki niej nie będziesz musiał zapamiętywać kolejnego hasła.

P: Nie mogę się zalogować. Co zrobiłem źle ?

O: Zacznij od sprawdzenia czy w Twojej skrzynce odbiorczej (również w spamie) znajdują się jakieś wiadomości od goforpro.

Jeśli zarejestrowałeś się za pomocą adresu e-mail,
  • Jeśli logujesz się na swoje konto po raz pierwszy, a nie otrzymałeś od nas żadnej wiadomości, oznacza to, że rejestracja się nie powiodła. Spróbuj zarejestrować się ponownie. Po więcej szczegółów przejdź do Jak się zarejestrować.
  • Jeśli logujesz się na swoje konto po raz pierwszy, a otrzymałeś od nas jedynie wiadomość z linkiem weryfikacyjnym, tzn. że rejestracja nie została zakończona. Musisz kliknąć link weryfikacyjny w wiadomości, aby zakończyć rejestrację.
  • Jeśli logujesz się na swoje konto po raz pierwszy i otrzymałeś od nas wiadomość z powitaniem lub też udało Ci się choć raz zalogować na Twoje konto, tzn. że wpisałeś niewłaściwy login lub hasło. Spróbuj zalogować się ponownie wpisując właściwe dane. Jeśli problem będzie się powtarzał, spróbuj wygenerować nowe hasło.
Jeśli powyższe wskazówki nie rozwiązały Twojego problemu prosimy o skontaktowanie się z działem Pomocy.

Jeśli zarejestrowałeś się za pośrednictwem mediów społecznościowych, sprawdź czy w Twojej skrzynce odbiorczej (również w spamie) znajdują się jakieś wiadomości od goforpro. Jeśli logujesz się na swoje konto po raz pierwszy, a nie otrzymałeś od nas żadnej wiadomości, oznacza to, że rejestracja się nie powiodła. Spróbuj zarejestrować się ponownie (po więcej szczegółów przejdź do Jak się zarejestrować. W przeciwnym razie prosimy o kontakt z działem Pomocy.

P: Zapomniałem hasła, jak mogę je zresetować ?

O: Bez obaw, kliknij w menu «Zaloguj się» w prawym górnym rogu, a później kliknij link “Zapomniałeś hasła?”. Po kliknięciu linka pojawi się okno, w którym należy wpisać adres e-mail. Na podany adres wysłana zostanie wiadomość z instrukcjami jak zresetować hasło.

P: Czy logowanie się na moje konto Goforpro jest bezpieczne ?

O: W zależności od tego czy zarejestrowałeś się za pomocą adresu e-mail czy też za pośrednictwem mediów społecznościowych, używamy różnych opcji bezpieczeństwa. Każda z opcji zapewnia, by rejestracja i logowanie na konto Goforpro były bezpieczne.

W przypadku rejestracji za pomocą adresu e-mail, przechowujemy Twój adres e-mail, unikalny login oraz hasło w naszej bazie danych. Przed zapisaniem w bazie danych, Twoje hasło jest szyfrowane przy użyciu protokołu SSL ze 128 bitowym kluczem szyfrującym, dzięki czemu nikt, nawet my, nie zna Twojego oryginalnego hasła. W przypadku rejestracji za pośrednictwem mediów społecznościowych, korzystamy z API (Interfejs programistyczny aplikacji) platform społecznościowych, by sprawdzić autentyczność połączenia, dzięki czemu nikt (nawet my) nie może się zalogować na Twoje konto, chyba że będzie zalogowany na Twoje konto w social media, które jest zabezpieczone przez sam portal społecznościowy.

P: Co z bezpieczeństwem prywatnych danych takich jak adres e-mail czy numer telefonu ?

O: Aby zapewnić bezpieczeństwo prywatnych i publicznych informacji naszych użytkowników, na całej stronie wykorzystujemy protokół HTTPS, który używa ważny certyfikat SSL 128 bitów. Oznacza to, że dane widoczne np. informacje podawane przy rejestracji / logowaniu lub też dane ukryte, przesyłane między stronami witryny, gdy jesteś zalogowany, są szyfrowane za pomocą protokołu SSL ze 128 bitowym kluczem szyfrującym, dzięki czemu nikt nie może ich odzyskać.

P: Jak zapewniacie bezpieczeństwo transakcji ?

O: Zabezpieczenie informacji finansowych naszych użytkowników jest jednym z naszych głównych zadań w goforpro. Z tego względu, mimo że nasze serwery są zabezpieczone przez wewnętrznych ekspertów IT, wolimy nie przetwarzać ani nie przechowywać żadnych informacji finansowych, takich jak Twój numer karty kredytowej, numer konta bankowego itd. W tym celu, płatności są przetwarzane bezpośrednio na bezpiecznych serwerach naszych partnerów: Przelewy24 obsługuje przelewy oraz płatności kartą, a Paypal lub Skrill odpowiednio płatności przy użyciu systemu Paypal czy Skrill. Niemniej jednak, Goforpro przechowuje kwoty transakcji, ich daty oraz preferowane metody płatności naszych użytkowników.

P: Czy monitorujecie aktywność użytkowników na stronie ?

O: W celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych użytkowników, stale monitorujemy aktywność na stronie, by upewnić się, że warunki korzystania ze strony są ściśle przestrzegane. Ponadto, zachęcamy użytkowników do zgłaszania wszelkich podejrzanych zachowań lub problemów technicznych. Można tego dokonać poprzez kliknięcie linków “Zgłoś naruszenie”, wysłanie formularza na stronie Kontakt bądź też poprzez wysłanie wiadomości na naszą skrzynkę kontakt@goforpro.pl. Jak tylko zauważymy naruszenie Warunków Korzystania, podejmujemy natychmiastowe działania mające na celu modyfikację lub usunięcie niewłaściwych treści jak również ostrzeżenie bądź zablokowanie osoby za nie odpowiedzialnej.

P: Otrzymałem wiadomość e-mail dotyczącą resetowania hasła, ale nie prosiłem o nowe hasło. Co powinieniem zrobić ?

O: Bez obaw. Jeśli zdarzyło się to pierwszy raz, to może to oznaczać, że inny użytkownik zapomniał swojego hasła i wpisał niewłaściwy adres e-mail. Jeśli jednak problem się powtarza, skontaktuj się z naszym działem Pomocy. Dokładnie analizujemy wszelkie nadużycia zauważone na stronie i możemy zablokować użytkowników za nie odpowiedzialnych.

P: Spodziewałem się otrzymać e-maila, ale go nie otrzymałem. Co mogło pójść nie tak ?

O: Aby móc w pełni korzystać z naszej strony, ważne jest, byś otrzymywał nasze wiadomości e-mail. Niestety, może się zdarzyć, że nie otrzymasz oczekiwanej wiadomości, a może do tego dojść z kilku powodów:
  • Twój dostawca poczty e-mail mógł zablokować nasze wiadomości i oznaczyć je jako spam. Sprawdź zatem czy nasze wiadomości nie znajdują się w folderze Spam. Jeśli tak, to musisz dodać nasz adres e-mail do listy bezpiecznych nadawców, żeby problem się nie powtórzył.
  • Twoje ustawienia powiadomień pokazują, że nie powinienieś otrzymać żadnej wiadomości w danej sytuacji. Jak będziesz zalogowany na stronie, przejrzyj swoje ustawienia powiadomień i sprawdź czy odpowiednia opcja jest włączona (pole zaznaczone). Dana opcja musi być włączona, byś mógł otrzymywać wiadomości e-mail.
  • Jeśli żaden z powyższych przypadków Cię nie dotyczy, skontaktuj się z naszym działem Pomocy.

P: Jak mogę wypisać się z listy mailingowej Goforpro ?

O: W Goforpro szanujemy prywatność naszych użytkowników. Poza wiadomościami, na których otrzymywanie zgodziłeś się w ustawieniach powiadomień, rzadko wysyłamy e-maile marketingowe, a jeśli już wysyłamy, to dlatego, że naszym zdaniem możesz z nich skorzystać. Niemniej jednak, rozumiemy jeśli zdecydujesz, że nie chcesz już otrzymywać od nas tego typu wiadomości. W tym przypadku, wyślij nam wiadomość na adres kontakt@goforpro.pl i napisz dlaczego chciałbyś wypisać się z naszej listy mailingowej. Zwykle rozpatrujemy prośby naszych użytkowników w ciągu kilku dni.

Pytania zleceniodawcy

P: Jak wystawić zlecenie ?

O: Wystawienie zlecenia jest bardzo proste. Wystarczy, że przejdziesz na stronę Wystaw zlecenie, wypełnisz formularz i klikniesz przycisk “Wystaw zlecenie”. Wystawiając zlecenie, ważne jest, by podać jak najwięcej szczegółów, żeby zainteresować większą liczbę fachowców oraz otrzymać bardziej precyzyjne oferty. Do zlecenia możesz dodać obrazki takie jak zdjęcia czy plany – cokolwiek, co może pomóc fachowcom lepiej zrozumieć Twoje wymagania. Jednakże podawanie Twoich danych kontaktowych czy innych prywatnych informacji jest niezgodne z naszymi Warunkami Korzystania.

P: Czy muszę płacić za wystawienie zlecenia ?

O: Ze względu na to, że zleceniodawcy płacą fachowcom za wykonanie zlecenia, w Goforpro uważamy, że sprawiedliwie będzie poprosić fachowców o zapłacenie niewielkiej prowizji za zdobycie większej ilości zleceń. Zleceniodawcy mogą zatem bezpłatnie korzystać ze strony, a co za tym idzie bezpłatnie wystawić zlecenie. Niemniej jednak, jeśli potrzebujesz szybko znaleźć lokalnego, sprawdzonego fachowca, możemy Ci pomóc wypromować Twoje zlecenie:
  • Wyświetlimy je na górze wyników wyszukiwania
  • Podświetlimy Twoje zlecenie, by wyróżnić je spośród innych
  • Powiadomimy, że oczekujesz szybkich odpowiedzi
Cena każdej z tych opcji jest dostępna na stronie Wystaw zlecenie.

P: Nie jestem pewny w jakiej kategorii powienienem umieścić moje zlecenie. Co mam zrobić ?

O: Rozumiemy, że wybór kategorii dla danego zlecenia może czasem sprawiać problemy, szczególnie że nie udostępniamy zleceniodawcom ogólnych kategorii (np. "Inne") po to, by lepiej wyselekcjonować odpowiednich fachowców. Jeśli masz problem z wyborem kategorii dla Twojego zlecenia, bo wiąże się ono z kilkoma pokrewnymi kategoriami, pamiętaj, że fachowcy z danej dziedziny zazwyczaj oferują usługi również w powiązanych z nią dziedzinach. Z tego względu, nieważne na jaką kategorię się zdecydujesz, Twoje zlecenie powinno dotrzeć do właściwych fachowców. Na przykład, jeśli potrzebujesz fachowca do położenia tynku i pomalowania ściany, możesz wybrać kategorię “Tynki”, bo jest to pierwsza rzecz do zrobienia, a w treści zlecenia doprecyzuj, że potrzebne będzie także malowanie. Jeśli jednak żadna z kategorii nie odpowiada Twojemu zleceniu, wybierz tę, która jest jej najbliższa i w treści zlecenia doprecyzuj, czego dokładnie potrzebujesz. W ten sposób powinieneś dotrzeć do właściwych fachowców. Jeśli powyższe wskazówki nie rozwiązały problemu, skontaktuj się z naszym działem Pomocy.

P: Czy mogę wystawić zlecenie w innej lokalizacji niż moje miejsce zamieszkania ?

O: Zleceniodawcy w Goforpro zazwyczaj potrzebują fachowców w ich miejscu zamieszkania. Niemniej jednak, nie sprawia to problemu jeśli potrzebujesz zatrudnić fachowca gdzie indziej (drugi dom, biuro itd.). Wystawiając zlecenie pamiętaj po prostu, by zaznaczyć właściwe miejsce wykonania zlecenia, a nie Twoje miejsce zamieszkania.

P: Co powinienem zawrzeć w tytule i opisie zlecenia ?

O: Tytuł i opis to najważniejsze elementy Twojego zlecenia. Kiedy fachowcy przeglądają Twoje zlecenie, to właśnie na nie zwracają uwagę w pierwszej kolejności, by zdecydować czy chcą zaproponować swoje usługi. Aby przykuć uwagę fachowców, wybierz prosty i jednoznaczny tytuł, który podsumowuje treść zlecenia. W opisie natomiast przedstaw pożądane zadania lub usługi, wymagania oraz przybliżone daty rozpoczęcia/zakończenia zlecenia wraz z harmonogramem prac. W zależności od wybranej kategorii, wyświetlimy wskazówki, które pomogą Ci w stworzeniu opisu.

P: Jak mogę usunąć moje zlecenie ?

O: Wystawiłeś zlecenie na naszej stronie, ale zmieniłeś zdanie lub też nie chcesz już zatrudnić fachowca przez naszą stronę. Jeśli nie zatwierdziłeś listy kandydatów i nie masz nic przeciwko, żeby poczekać do momentu, aż Twoje zlecenie wygaśnie (dwa miesiące po wystawieniu), to prosimy cierpliwie poczekać. Jak tylko zlecenie wygaśnie, nie będzie już dłużej dostępne na stronie. Jeśli zatwierdziłeś listę kandydatów lub też nie zatwierdziłeś jej, ale nie chcesz czekać, skontaktuj się z naszym działem Pomocy, żeby wycofał za Ciebie zlecenie.

P: Czym jest oferta ?

O: Oferta jest oficjalną propozycją usług wykonania zlecenia wysłaną przez fachowca. Zawiera ona informacje o tym fachowcu takie jak jego lokalizacja, kategorie usług, liczba przyznanych zleceń i wystawionych komentarzy jak również szczegóły jego oferty takie jak cena, czas wykonania zlecenia czy też zdjęcia jego dotychczasowej pracy.

P: Kiedy zacznę otrzymywać oferty ?

O: Jak tylko wystawisz zlecenie, zostanie ono wyświetlone na górze wyników wyszukiwania, by fachowcy mogli je odnaleźć i zacząć składać oferty. Twoje zlecenie będzie dostępne w wynikach wyszukiwania przez następne dwa miesiące, co daje wystarczająco dużo czasu, byś otrzymał pożądaną ilość ofert i zatrudnił odpowiedniego fachowca. Po upływie tego okresu, Twoje zlecenie zostanie automatycznie usunięte z wyników wyszukiwania i nie będziesz już wtedy mógł zatwierdzić listy kandydatów.

P: Ile ofert zazwyczaj otrzymuje zlecenie ?

O: To zależy od tego czy zlecenie przykłuło uwagę fachowców w Twojej okolicy. Zdarza się, że do niektórych zleceń zgłasza się ponad 20 fachowców, a do innych podobnych zleceń tylko kilku lub nawet żaden. Aby zainteresować fachowców, opisz swoje zlecenie podając jak najwięcej szczegółów. Jeśli to możliwe, dodaj do zlecenia obrazki takie jak zdjęcia czy plany – cokolwiek, co może pomóc fachowcom lepiej zrozumieć Twoje wymagania. Im jaśniejszy zakres prac, tym więcej ofert otrzyma Twoje zlecenie. Ponadto, pamiętaj, że Twoje zlecenie będzie wyświetlone na górze wyników wyszukiwania przez ograniczony czas i z każdym nowym zleceniem będzie wyświetlane coraz dalej. Jeśli chcesz, żeby Twoje zlecenie pozostało na górze wyników wyszukiwania przez dłuższy czas i związku z tym dotarło do większej liczby fachowców, pamiętaj, by wystawić je jako zlecenie wyróżnione. Dodatkowo, po wystawnieniu zlecenia, zalecamy, byś zaczął szukać odpowiednich fachowców i zaprosił ich do złożenia oferty. Fachowcy, którzy otrzymali zaproszenie zazwyczaj decydują się złożyć ofertę.

P: Skąd wiem, że otrzymałem ofertę do mojego zlecenia ?

O: W każdej chwili możesz sprawdzić nadesłane oferty na stronie Twojego zlecenia. Za każdym razem, gdy fachowiec złoży Ci ofertę, natychmiast wysyłamy Ci powiadomienie na stronie. Jeśli włączyłeś odpowiednią opcję w ustawieniach powiadomień, otrzymasz powiadomienie również drogą elektroniczną. Istotne jest, byś mógł sprawdzić nowe oferty i poprosić o doprecyzowanie w jak najkrótszym czasie, kiedy fachowcy, którzy je nadesłali jeszcze pamiętają wymagania zawarte w zleceniu.

P: Jak mogę poprosić danego fachowca o złożenie oferty ?

O: Jeśli chciałbyś zaprosić fachowca do złożenia oferty do Twojego zlecenia, przejdź do jego profilu, kliknij ikonkę    w prawym górnym rogu, wybierz zlecenie, do którego chcesz go zaprosić i kliknij przycisk Wyślij. Fachowiec natychmiast otrzyma powiadomienie na stronie oraz wiadomość elektroniczną, i powinien niebawem złożyć Ci ofertę.

P: Czym jest podsumowanie ofert i jak działa ?

O: Podsumowanie ofert jest to proces przeglądania nadesłanych ofert w celu stworzenia listy potencjalnych wykonawców, z którymi chciałbyś się wymienić danymi kontaktowymi. Jest to zasadniczy element zatrudnienia fachowca przez naszą stronę. Na stronie Twojego zlecenia możesz
  • dodać interesującą Cię ofertę do listy klikając przycisk "Dodaj do listy" w prawym dolnym rogu
  • uprzejmie odrzucić ofertę, którą nie jesteś zainteresowany klikając przycisk "Odrzuć" w prawym dolnym rogu
  • napisać prywatną notkę o danej ofercie (kliknij link "Akcje -> Napisz prywatną notkę", żeby otworzyć edytor tekstowy) i podjąć decyzję później
Jak tylko zakończysz selekcję ofert możesz zatwierdzić listę potencjalnych wykonawców klikając przycisk "Zatwierdź listę". Musisz wybrać od 2 do 5 ofert, by móc kontynuować. Po zatwierdzeniu listy nie ma już odwrotu, więc sprawdź ją dwukrotnie przed zatwierdzeniem.

P: Na jakiej podstawie powinienem podjąć decyzję ?

O: Wybranie najlepszych potencjalnych fachowców do wykonania Twojego zlecenia może być wyzwaniem na tym wczesnym etapie. Aby podjąć właściwą decyzję, zalecamy byś znalazł czas na zadanie sobie następujących pytań:
  • Czy dana oferta spełnia moje oczekiwania w kwestii zakresu proponowanych usług, budżetu oraz czasu wykonania? Nie kieruj się wyłącznie najniższymi cenami, ponieważ fachowcy, którzy je zaproponowali mogą nie zdawać sobie sprawy ile pracy wymaga zlecenie i próbować później zażądać więcej.
  • Czy uważam, że dany fachowiec rzeczywiście wykona swoją pracę? Dokładnie sprawdź na jego profilu certyfikaty, referencje oraz wystawione komentarze. Jeśli dany fachowiec nie posiada żadnych komentarzy nie oznacza to, że jest mniej wykwalifikowany, ale powinieneś wówczas przeprowadzić dodatkowe weryfikacje.
Zanim podejmiesz decyzję, nie wahaj się zadać fachowcowi pytanie o więcej szczegółów dotyczących oferty, kwalifikacji oraz doświadczenia.

P: Czy mogę skontaktować się z fachowcami zanim zatwierdzę listę potencjalnych kandydatów ?

O: Jeśli chcesz zadać fachowcom dodatkowe pytania związane z ofertą, kwalifikacjami czy doświadczeniem, możesz się z nimi skontaktować za pomocą naszego wewnętrznego systemu wiadomości. Na stronie Twojego zlecenia, kliknij link "Akcje" w lewym dolnym rogu oferty i wybierz opcję "Wyślij pytanie". W oknie, które pojawi się na ekranie napisz swoją wiadomość i kliknij przycisk "Wyślij". Możesz także wysłać pytanie do fachowców, którzy nie zaproponowali Ci swoich usług, a których chciałbyś zaprosić do złożenia oferty. Wystarczy, że przejdziesz do profilu fachowca, klikniesz ikonkę    w prawym górnym rogu i wówczas wyświetli się to samo okno wysyłania wiadomości. Jak tylko rozpoczniesz konwersację z fachowcem, będziesz miał do niej dostęp z Twojej Skrzynki odbiorczej.
Pamiętaj, że nasz wewnętrzny zespół sprawdza wszystkie wiadomości wysyłane w naszym systemie zanim zostaną one rzeczywiście dostarczone do odbiorcy. Upewnij się, że Twoja wiadomość nie zawiera danych kontaktowych ani innych prywatnych informacji, ponieważ jest to sprzeczne z Warunkami Korzystania.

P: Czy zatwierdzenie listy potencjalnych kandydatów jest płatne ?

O: Ze względu na to, że zleceniodawcy płacą fachowcom za wykonanie zlecenia, w Goforpro uważamy, że sprawiedliwie będzie poprosić fachowców o zapłacenie niewielkiej prowizji za zdobycie większej ilości zleceń. Zleceniodawcy mogą zatem bezpłatnie korzystać ze strony, a co za tym idzie bezpłatnie zatwierdzić listę potencjalnych kandydatów. Ponadto, uważamy, że obciążenie zleceniodawców opłatą za podsumowanie ofert jest sprzeczne z naszymi Warunkami Korzystania. Prosimy zgłaszać sytuacje, w których fachowiec próbował dodać prowizję za podsumowanie ofert do swojej wyceny zlecenia. Aby zgłosić naruszenie kliknij link "Akcje -> Zgłoś naruszenie" w lewym dolnym rogu oferty i wypełnij formularz, który wyświetli się w osobnym oknie.

P: Jak działa zatrudnienie fachowca ?

O: Zatrudnienie fachowca jest trzecim z czterech etapów procesu i stanowi najważniejszą część znalezienia lokalnego, rzetelnego fachowca w goforpro. Jak tylko zatwierdzisz listę potencjalnych wykonawców, fachowcy znajdujący się na Twojej liście otrzymują powiadomienie z prośbą o zapłatę prowizji. Po jej uregulowaniu następuje wymiana danych kontaktowych - fachowcy zyskają dostęp do Twoich danych i odwrotnie - i krótko po tym powinniście się skontaktować, by umówić się na spotkanie. Po spotkaniu ze wszystkimi fachowcami i wspólnym przedyskutowaniu wymagań, fachowcy powinni przesłać Ci dokładną wycenę, która będzie zawierała szczegóły dotyczące ceny i harmonogramu prac. Na tej podstawie możesz zadecydować kogo zatrudnić. Po podjęciu decyzji, pamiętaj, aby powiadomić nas, którego fachowca wybrałeś - wystarczy, że przejdziesz na stronę swojego zlecenia (zakładka "Zakwalifikowani") i klikniesz przycisk "Zatrudnij" przy wybranej ofercie. Uprzejmie poinformujemy wówczas pozostałych zainteresowanych fachowców, że zlecenie zostało przyznane komuś innemu.

P: Czy możecie doradzić jak zatrudnić właściwego fachowca ?

O: Może i nie ma tajemnego przepisu na znalezienie idealnego fachowca, ale poniższe wskazówki powinny pomóc w podjęciu właściwej decyzji o zatrudnieniu i upewnić się, że będziesz zadowolony z wykonania zlecenia:

1. Zatrudnij fachowca właściwego dla Ciebie
Zanim zdecydujesz kogo zatrudnić, upewnij się, że jesteś w 100% zadowolony z wyboru fachowca. Postaraj się wybrać osobę, z którą będzie Ci się dobrze komunikowało podczas trwania zlecenia.

2. Zawsze działaj przez goforpro
Kiedy już znajdziesz fachowca kliknij przycisk "Zatrudnij" i pamiętaj, by wystawić fachowcowi komentarz po wykonanym zleceniu.
Uczciwi i poważani wykonawcy liczą na Twoją opinię, by budować swoją reputację. Fachowcy, którzy namawiają do pracy poza stroną nie mogą zostać pociągnięci do odpowiedzialności za swoją pracę.

3. Starannie sprawdź opinie i referencje fachowca
Nawet jeśli już sprawdziłeś informacje o fachowcu na jego profilu, nie wahaj się zadać dodatkowych pytań, które przyjdą Ci na myśl przed zatrudnieniem. Uczciwi fachowcy nie mają nic do ukrycia.

4. Ustal cenę przed zatrudnieniem

  • Staraj się otrzymać od fachowca dokładną wycenę, a nie przybliżoną, która może ulec zmianie.
  • Domagaj się ponownej wyceny za jakąkolwiek dodatkową pracę zanim zostanie ona wykonana.
  • Dopytaj czy wykonawca udziela gwarancji na wykonane prace i czy gwarancja jest poparta ubezpieczeniem w przypadku, gdy wykonawca zbankrutuje.
  • Uzgodnij daty rozpoczęcia i zakończenia prac oraz szczegóły dotyczące płatności przed rozpoczęciem prac.

5. Z góry omów kwestie finansowe
Staraj się unikać płacenia zaliczek i nigdy nie płać całej kwoty z góry. Domagaj się podpisanego pokwitowania za każdą dokonaną płatność. Sprawdź czy umowa zezwala na płatności ratalne oraz wstrzymanie płatności:

  • System ratalny pozwala na zapłatę po zakończonym etapie pracy.
  • Wstrzymanie płatności pozwala Ci wstrzymać się z zapłatą części faktury końcowej do momentu, gdy będziesz usatysfakcjonowany z wykonania zlecenia.
Zastanów się zanim zapłacisz gotówką do ręki. Faktura jest dowodem współpracy i może być pomocna w razie ewentualnego sporu. Sprawdź czy fachowiec jest podatnikiem podatku VAT i czy wycena zawiera VAT, gdyż to będzie miało wpływ na fakturę końcową. Przy dużych zleceniach lub zleceniach, które wymagają zapłaty z góry, zaleca się sporządzenie pisemnej umowy.

6. Upewnij się czy fachowiec posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
Poproś fachowca o przedstawienie certyfikatu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Prace budowlane mogą mieć wpływ na ubezpieczenie Twojego domu, więc skontaktuj się ze swoją firmą ubezpieczeniową przed rozpoczęciem prac.

7. Sprawdź czy fachowiec zamierza zatrudnić podwykonawców
Upewnij się, że fachowiec zdaje sobie sprawę, iż jest odpowiedzialny za wszystkich członków zespołu, w tym podwykonawców. Powinni oni być podpięci pod ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej fachowca. Powinni również posiadać odpowiednie kwalifikacje jeśli mają pracować przy instalacjach gazowych bądź elektrycznych.

P: Czy muszę kogoś zatrudnić ?

O: Oczywiście, że nie. Decyzja kogo zatrudnisz należy wyłącznie do Ciebie. Jesteśmy tu po to, by pomagać i chcemy Ci pomóc znaleźć najlepszego fachowca do wykonania Twojego zlecenia. Jeśli żaden z fachowców, których umieściłeś na liście potencjalnych wykonawców nie przekonał Cię i chcesz ponownie otworzyć Twoje zlecenie na nowe oferty, skontaktuj się z naszym działem Pomocy. W przeciwnym razie, jeśli zdecydujesz się anulować zlecenie albo zatrudniłeś fachowca gdzie indziej, możesz usunąć zlecenie w każdej chwili.

P: Jak działa system komentarzy ?

O: Zanim podejmiesz decyzję o zatrudnieniu danego fachowca, możesz sprawdzić na jego profilu dotychczasowe opinie zleceniodawców. Po osiągnięciu porozumienia w sprawie wykonania prac, Ty także możesz wyrazić swoją opinię wystawiając fachowcowi komentarz na stronie. W tym momencie koło się zamyka i Twój komentarz daje następnej osobie cenną informację o danym wykonawcy. Poprzez nagradzanie wysokiej jakości usług i karanie źle wykonanej pracy, system komentarzy wymusza na zatrudnionych przez stronę fachowcach dostarczanie usług najwyższej jakości. Nie zatrudniaj fachowca, który proponuje współpracę poza stroną, ponieważ wtedy nie możesz go pociągnąć do odpowiedzialności za wykonaną pracę. Pamiętaj, że uczciwemu wykonawcy będzie zależało na Twojej opinii.

P: Jak zapewniacie wiarygodność komentarzy ?

O: Komentarze są niezwykle ważne dla naszej Społeczności. Jest to najcenniejszy wskaźnik reputacji fachowca w Goforpro - większość zleceniodawców opiera się na nim podejmując decyzję o zatrudnieniu. Aby upewnić się, że komentarze wystawione na stronie są prawdziwe, tylko zleceniodawcy, którzy zatrudnili fachowca przez Goforpro mają możliwość wystawienia mu komentarza. Ponadto, nasz wewnętrzny zespół aktywnie monitoruje wszystkie wystawione na stronie opinie. Podejrzane opinie są oznaczane i dokładnie analizowane. Użytkownicy, którzy będą próbowali oszukać system zostaną trwale usunięci z Goforpro.

P: Kiedy i jak mogę wystawić komentarz ?

O: W każdej chwili możesz wystawić komentarz fachowcowi, którego zatrudniłeś przez naszą stronę. Niemniej jednak, radzimy zaczekać z wystawieniem opinii do momentu, gdy zlecenie zostanie zakończone po to, by fachowiec poczuwał się do odpowiedzialności za wykonywaną pracę przez cały czas trwania zlecenia. Aby wystawić komentarz, wystarczy przejść na stronę Wystaw komentarz i wypełnić formularz. Zauważ, że możesz wystawić komentarz nawet jeśli nie zasygnalizowałeś wcześniej, którego fachowca wybrałeś - możesz bezpośrednio w formularzu zaznaczyć, kogo zatrudniłeś.

P: Czy mogę edytować komentarz po jego wystawieniu ?

O: Nie pozwalamy zleceniodawcom edytować czy usuwać komentarza po jego wystawieniu po to, by zapobiegać oszustwom lub też uniknąć ewentualnych nieporozumień czy utraty zaufania, gdy inni użytkownicy zauważą niespodziewanie zmieniające się opinie. Niemniej jednak, w przypadku, gdy komentarz zostanie wystawiony złemu fachowcy lub do złego zlecenia, możemy wówczas pomóc zmienić bądź usunąć komentarz. Skontaktuj się z naszym działem Pomocy jeśli potrzbujesz tego rodzaju interwencji. Pamiętaj, że nasz wewnętrzny zespół sprawdza wszystkie opinie na stronie w celu zapewnienia ich jakości. Goforpro zastrzega prawo do edytowania lub usunięcia opinii, którą uważa za nieprawdziwą, która zawiera wulgarny czy obsceniczny język lub też ogólnie nie przestrzega Warunków korzystania.

P: Skąd mogę mieć pewność, że fachowcy są kompetentni ?

O: Po zarejestrowaniu się na stronie, każdy fachowiec musi uzupełnić swój profil o informacje potwierdzające jego umiejętności (certyfikaty, licencje, wykształcenie / doświadczenie zawodowe) oraz o świadectwa pracy (opis świadczonych usług, zdjęcia wykonanej pracy, itd.). Nasz wewnętrzny zespół sprawdza każdego nowego fachowca oraz aktywnie monitoruje profile fachowców, żeby zapobiegać oszustwom. Po każdym wykonanym zleceniu, wykonawca otrzymuje od zleceniodawcy, który zatrudnił go przez naszą stronę komentarz wystawiony na podstawie różnorodnych kryteriów takich jak jakość świadczonych usług, obsługa, czas wykonania prac oraz stosunek jakości do ceny. Wszystkie wystawiane komentarze są weryfikowane przez nasz wewnętrzny zespół i publicznie wyświetlane na profilu fachowca w celu zachowania pełnej przejrzystości. Dzięki temu, zanim podejmiesz decyzję o zatrudnieniu, możesz ocenić fachowców nie tylko na podstawie dokumentów potwierdzających kwalifikacje, ale na podstawie ich rzeczywistej reputacji w oczach zleceniodawców.

P: Czy moje dane kontaktowe są wyświetlane na stronie ?

O: W Goforpro cenimy Twoją prywatność. Aby pomóc Ci uzyskać oferty dla Twojego zlecenia, wyświetlamy na stronie i udostępniamy odpowiednim fachowcom informacje o Twoim zleceniu takie jak opis, kategoria, budżet, czas wykonania czy przybliżona lokalizacja (województwo / powiat). Nie wyświetlamy jednak publicznie na stronie danych kontaktowych naszych użytkowników takich jak adres, adres e-mail czy numer telefonu. Dopiero jak zatwierdzisz listę potencjalnych wykonawców i będziesz gotowy spotkać się z wybranymi fachowcami, udostępnimy im Twoje dane kontaktowe. W momencie kiedy zatrudnisz jednego z tych fachowców, Twoje dane nie będą już dłużej dostępne dla pozostałych. Po wystawieniu komentarza zatrudnionemu wykonawcy, on również utraci dostęp do Twoich danych kontaktowych.

Pytania fachowcy

P: Czym jest mój profil ?

O: Twój profil to przestrzeń internetowa przeznaczona do promocji Twojej firmy w Internecie, na której możesz umieścić dokumenty potwierdzające Twoje kwalifikacje, opisać doświadczenie zawodowe oraz na której wyświetlane są opinie wystawione przez zleceniodawców. Twój profil zostanie utworzony na naszym serwerze po zakończeniu procesu rejestracji - wówczas możesz zacząć go personalizować. Profile składają się z 4 różnych stron (Strona główna, Opinie o firmie, Portfolio, O firmie), które odpowiednio przedstawiają najważniejsze informacje o firmie, prezentują szczegółowo opinie zleceniodawców, pokazują zdjęcia wykonanej pracy oraz podają informacje o Twoich kwalifikacjach. Jeśli jesteś zalogowany na swoim profilu, powinieneś widzieć dodatkowe strony (Kontakt, Oferty i Płatności), które odpowiednio pokazują Twoją lokalizację i dane kontaktowe, wyświetlają złożone przez Ciebie oferty oraz przedstawiają szczegóły dokonanych i oczekujących płatności. Te strony nie są dostępne dla innych użytkowników. Jedynie zleceniodawcy, którzy wpisali Cię na listę potencjalnych wykonawców mogą otrzymać dostęp do strony Kontakt.

P: Dlaczego profile są tak ważne ?

O: Profile znajdują się w centrum Twoich doświadczeń w Goforpro. Kiedy tylko zleceniodawcy znajdą Cię w wynikach wyszukiwania lub otrzymają nadesłaną przez Ciebie ofertę, to właśnie Twój profil będzie dla nich źródłem informacji o Twojej działalności. W zależności od tego, co na nim zobaczą zadecydują czy jesteś interesującym kandydatem na wykonawcę ich zlecenia. Z tego względu tak ważne jest, byś starannie uzupełnił swój profil nawet zanim zaczniesz szukać zleceń i składać oferty. Zapoznaj się z naszymi wskazówkami jak stworzyć atrakcyjny dla zleceniodawców profil.

P: Co mogę dodać do mojego profilu ?

O: Poza stroną Opinie o firmie, która zawiera komentarze wystawione przez zleceniodawców, którzy zatrudnili Cię przez Goforpro, możesz ustawić na swoim profilu praktycznie wszystko:
  • Adres i dane kontaktowe. Mimo, iż nie są one widoczne dla zleceniodawców do momentu, gdy wpiszą Cię na listę potencjalnych wykonawców zlecenia, Twoja lokalizacja i dane kontaktowe powinny zostać uzupełnione w pierwszej kolejności, by umożliwić Ci późniejszy kontakt ze zleceniodawcami.
  • Kategorie. Daj znać zleceniodawcom w czym się specjalizujesz, aby od początku mieli pewność, że jesteś odpowiednim kandydatem na wykonawcę ich zlecenia.
  • Opisy. Przedstaw szczegółowe informacje o Twojej firmie - jej historię, kulturę i wartości - oraz o świadczonych usługach tak, aby wzbudzić zaufanie zleceniodawców.
  • Referencje. Zaprezentuj swoją ekspertyzę w dziedzinach, w których się specjalizujesz zamieszczając na profilu zdobyte certyfikaty i licencje oraz opisując wykształcenie i doświadczenie zawodowe.
  • Zdjęcia profilowe. Pokaż się zleceniodawcy dodając zdjęcie profilowe. Możesz także dodać zdjęcie tła, by uatrakcyjnić profil.
  • Portfolio. Pokaż zleceniodawcom zdjęcia Twoich najlepszych prac, aby mogli Ci zaufać i mieć pewność, że świadczysz usługi na najwyższym poziomie.
Wszystkie te informacje możesz dodać na stronie Ustawienia (zakładki Ustawienia profilu oraz Dane kontaktowe) za wyjątkiem Referencji, które muszą być dodane na Twoim profilu w zakładce O firmie.

P: Dlaczego nie znajduję swojego profilu w wynikach wyszukiwania i nie mogę składać ofert?

O: Jeśli zarejestrowałeś się w Goforpro, ale nie znajdujesz swojego profilu w wynikach wyszukiwania i nie możesz składać ofert to znaczy, że nie dostarczyłeś wystarczającej ilości informacji o Twojej działalności. Aby upewnić się, że zleceniodawcy mają dostęp do wszelkich niezbędnych informacji o wykonawcach figurujących na stronie, wymagamy od fachowców rejestrujących się w Goforpro uzupełnienia profilu o wymagane informacje - dopiero wtedy będą mogli zacząć korzystać ze strony. Informacje, które musisz uzupełnić są podane na Stronie głównej Twojego profilu - sprawdź zatem jakich informacji brakuje. Jak tylko uzupełnisz profil o wszystkie wymagane informacje, wyświetlimy go w wynikach wyszukiwania. Wtedy też będziesz mógł zacząć składać oferty.

P: Czy mogę sprawdzić jak zleceniodawcy widzą mój profil ?

O: Oczywiście. Jak tylko uzupełnisz swój profil o wymagane informacje, nowa zakładka (Publiczny Widok Profilu) zostanie dodana do Twojego profilu, żeby pomóc Ci sprawdzić jak widzą go zleceniodawcy. Wystarczy, że klikniesz tę zakładkę, by przejść do publicznego widoku Twojego profilu. Pamiętaj, że niektóre zakładki jak np. Kontakt czy Płatności nie będą dostępne w publicznym widoku strony, ponieważ są to zakładki prywatne. Aby wrócić do normalnego widoku strony kliknij zakładkę Wróć do prywatnego widoku.

P: Jak dowiem się o nowych zleceniach ?

O: O nowych zleceniach możesz się dowiedzieć na kilka różnych sposobów. Pierwszym sposobem jest bezpośrednie szukanie wystawionych zleceń korzystając z wyszukiwarki zleceń. Filtrując rezultaty na podstawie kategorii i lokalizacji znajdziesz zlecenia, które odpowiadają Twoim umiejętnościom i miejscu zamieszkania. Kolejny sposób to zapisanie się na naszą listę mailingową, aby otrzymywać informacje o nowych zleceniach odpowiadających Twoim preferencjom bezpośrednio na skrzynkę pocztową. O zleceniu możesz się też dowiedzieć otrzymując zaproszenie do złożenia oferty od samego zleceniodawcy.

P: Jak działają zaproszenia ?

O: Zleceniodawcy, którzy znajdą Cię w wynikach wyszukiwania i zapoznają się z Twoim profilem, mogą zaprosić Cię do złożenia oferty do ich zlecenia. W takiej sytuacji otrzymasz natychmiastowe powiadomienie na stronie. Jeśli włączyłeś odpowiednią opcję w ustawieniach powiadomień, otrzymasz wiadomość także drogą elektroniczną. Ważne jest, byś mógł szybko zobaczyć i odpowiedzieć na zaproszenie składając ofertę. Pamiętaj, że zleceniodawca wybrał właśnie Ciebie i szkoda byłoby zaprzepaścić szansę na zdobycie zlecenia i sprawić zawód zleceniodawcy.

P: Jak często wysyłane są powiadomienia ?

O: Za każdym razem gdy na stronie pojawi się nowe zlecenie, które odpowiada Twojej lokalizacji oraz umiejętnościom, natychmiast wyślemy Ci powiadomienie na stronie. Jeśli włączyłeś odpowiednią opcję w ustawieniach powiadomień, otrzymasz wiadomość także drogą elektroniczną. Ważne jest, byś mógł szybko dotrzeć do nowych zleceń i składać oferty. Pamiętaj, że najlepsze zlecenia rozchodzą się jak ciepłe bułeczki.

P: Czym jest oferta ?

O: Oferta jest oficjalną propozycją usług wykonania zlecenia wysłaną przez fachowca. Zawiera ona informacje o tym fachowcu takie jak jego lokalizacja, kategorie usług, liczba przyznanych zleceń i wystawionych komentarzy jak również szczegóły jego oferty takie jak cena, czas wykonania zlecenia czy też zdjęcia jego dotychczasowej pracy. Pamiętaj, że składanie ofert nic nie kosztuje - pobieramy od Ciebie niewielką prowizję tylko kiedy zleceniodawca wpisze Cię na listę potencjalnych wykonawców.

P: W jaki sposób mogę składać oferty ?

O: Kiedy znajdziesz interesujące Cię zlecenie lub otrzymasz zaproszenie do złożenia oferty, przejdź na stronę zlecenia i wypełnij formularz znajdujący się po prawej stronie. Będziesz musiał:
  • Napisać przekonujący opis Twoich umiejętności czy doświadczenia potrzebnych do wykonania pracy.
  • Zaproponować jasne podejście do wykonania zlecenia przedstawiając poszczególne etapy prac oraz ich rozłożenie w czasie.
  • Podać przybliżone widełki cenowe i czas trwania prac.
  • Dodatkowo, możesz podzielić się ze zleceniodawcą kilkoma zdjęciami pokazującymi rezultat podobnej pracy.
Pamiętaj, że wycena zawarta w ofercie nie jest ostateczna: jeśli zostaniesz wpisany na listę potencjalnych wykonawców, będziesz mógł sfinalizować kosztorys bezpośrednio ze zleceniodawcą. Jak tylko wyślesz swoją ofertę, pojawisz się na liście fachowców (po lewej stronie), którzy zgłosili chęć wykonania tego zlecenia. Szczegóły Twojej oferty nie są widoczne dla pozostałych fachowców.

P: Ile ofert mogę złożyć ?

O: W Goforpro chcemy, by fachowcy mogli promować swoją działalność bez żadnych ograniczeń. Dlatego też nie nałożyliśmy limitu na wysyłane oferty. Niemniej jednak, nie pozwalamy wykonawcom złożyć dwóch ofert do tego samego zlecenia, ponieważ jest to bezcelowe i mogłoby zostać źle odebrane przez zleceniodawcę.

P: Czy mogę edytować lub usunąć złożoną ofertę ?

O: Rozumiemy, że możesz chcieć edytować swoją ofertę, by poprawić błąd, doprecyzować pewne informacje lub częściowo ją zmienić po rozmowie ze zleceniodawcą. Dlatego też, tak długo jak zlecenie będzie otwarte a Twoja oferta nie zostanie odrzucona, będziesz miał możliwość jej edytowania. Dodatkowo, w zgodzie z przepisami o gromadzeniu danych, możesz usunąć swoją ofertę w każdej chwili. Niemniej jednak, pamiętaj, że jeśli zlecenie jest już zamknięte dla nowych ofert lub jeśli Twoja oferta została odrzucona, będziesz musiał skontaktować się z naszym działem Pomocy w celu jej usunięcia.

P: Czy mogę porozmawiać ze zleceniodawcą o mojej ofercie ?

O: Nie masz możliwości zainicjowania rozmowy ze zleceniodawcą. To do niego należy decyzja o rozpoczęciu konwersacji z Tobą, do czego może go skłonić potrzeba doprecyzowania informacji zawartych w ofercie lub Twoich umiejętności czy doświadczenia. Po zainicjowaniu rozmowy, będziesz mógł komunikować się ze zleceniodawcą za pomocą naszego wewnętrznego systemu wiadomości. Pamiętaj jednak, że nie akceptujemy wiadomości, które, świadomie lub nie, podważają korzystanie z usług Goforpro lub w jakikolwiek inny sposób są sprzeczne z naszymi Warunkami korzystania. To obejmuje, ale nie ogranicza się do:
  • Wiadomości zawierających dane kontaktowe takie jak numer telefonu czy adres e-mail.
  • Wiadomości, które dotyczą prowizji za znalezienie się na liście potencjalnych wykonawców lub jakiejkolwiek innej polityki Goforpro.
  • Wiadomości, które sugerują zleceniodawcy bezpośredni kontakt i obejście Goforpro.
  • Wiadomości, które naszym zdaniem nie są zwyczajnie zgodne z duchem strony.
Zastrzegamy prawo do usuwania tego typu wiadomości oraz profili fachowców, którzy je wysłali.

P: Jak mogę zwiększyć swoje szanse na bycie zauważonym ?

O: Nie ma tajemnego przepisu na zadowolenie zleceniodawców, jednak poniższe wskazówki powinny pomóc Ci zwrócić na siebie uwagę zleceniodawców:
  1. Uzupełnij swój profil w 100%.. Pierwszą rzeczą, którą zleceniodawca może zrobić przeglądając Twoją ofertę będzie odwiedzenie Twojego profilu. Uzupełnij go w 100% i dodaj osobiste akcenty, żeby zrobić świetne pierwsze wrażenie.
  2. Upewnij się, że zlecenie jest dla Ciebie odpowiednie. Możesz złożyć ofertę do jakiegokolwiek zlecenia w jakiejkolwiek kategorii, ale upewnij się, że Twoje umiejętności rzeczywiście odpowiadają wymaganiom zlecenia, w przeciwnym razie możesz jedynie stracić czas.
  3. Napisz wyróżniającą się ofertę. Dobrze napisana oferta jest jednym z najważniejszych czynników zdobywania zleceń. Potraktuj swoją ofertę jak rozmowę kwalifikacyjną, w której chcesz pokazać zleceniodawcy, że jesteś najlepszym kandydatem do wykonania jego zlecenia:
    • Dokładnie sprawdź wymagania: Z uwagą przeczytaj opis zlecenia. Jeśli zleceniodawca wyraźnie napisał, że potrzebuje fachowca o danym doświadczeniu, umiejętnościach i w określonej lokalizacji, zwróć na to uwagę. Pozwoli Ci to zaoszczędzić czas i wysiłek.
    • Dostosuj ofertę do opisu zlecenia: Twoja oferta powinna bezpośrednio dotyczyć problemów zleceniodawcy i jej treść nie powinna w żadnym wypadku być przeklejona z innej oferty. Oferta powinna odzwierciedlać to, że dokładnie przeczytałeś opis zlecenia, że w pełni rozumiesz wymagania i że posiadasz wszystkie umiejętności niezbędne do wykonania prac opisanych w zleceniu. Odpowiedz na wszelkie zapytania i tematy zawarte w opisie i zadaj pytania, które pomogą Ci doprecyzować szczegóły oferty. Pamiętaj, by nie spamować zleceniodawców!
    • Podkreśl swoje doświadczenie i umiejętności: Nie polegaj tylko na tym, że zleceniodawca odwiedzi Twój profil. W swojej ofercie podkreśl doświadczenie i umiejętności istotne dla pomyślnego wykonania zlecenia. Jeśli posiadasz przykłady wykonanych w przeszłości prac, które są szczególnie istotne, dołącz je do oferty. Upewnij się jednak, że przed zdobyciem zlecenia nie tworzysz specjalnie czegoś nowego na potrzeby oferty oraz że przykłady prac, które załączyłeś lub do których podałeś linki przedstawiają Twoją własną pracę. Pamiętaj również, by w ofercie nie podawać Twoich danych kontaktowych.
    • Bądź zwięzły: Twoja oferta powinna być zwięzła i jednocześnie zawierać wszystkie informacje istotne dla zlecenia. Oferty, które są zbyt długie lub zawierają dużo nieistotnych informacji oraz oferty za krótkie, które nie odpowiadają w pełni na problem zleceniodawcy są nie do przyjęcia.
    • Pisz poprawnie gramatycznie oraz profesjonalnie: Świetna oferta musi być dobrze napisana i wolna od błędów (użyj narzędzia do sprawdzania pisowni). Oferty napisane słabą polszczyzną sprawiają, że zarówno Ty jak i my wyglądamy nieprofesjonalnie, a oferta ma mniejsze szanse na zaakceptowanie.
    • Sprawdź swoją ofertę: Sprawdź błędy, nieścisłości i zgodność z opisem zlecenia. Upewnij się, że ofertę dobrze się czyta, że zawiera istotne informacje i odzwierciedla Twój entuzjazm. Zawsze ponownie przeczytaj swoją ofertę z perspektywy zleceniodawcy.
    • Przestrzegaj zasad: Podanie Twoich danych kontaktowych w ofercie jest niezgodne z naszymi Warunkami korzystania. Zleceniodawca otrzyma dostęp do Twoich danych kontaktowych tylko, gdy wpisze Cię na listę potencjalnych wykonawców. Przestrzegaj tej i innych ważnych zasad, gdy składasz oferty, aby uniknąć jakichkolwiek potencjalnych konsekwencji dla Twojego konta Goforpro.

P: Czym jest podsumowanie ofert ?

O: Podsumowanie ofert jest to proces przeglądania przez zleceniodawcę nadesłanych ofert, by zdecydować, z którymi fachowcami kontynuować. Po złożeniu przez Ciebie oferty, zleceniodawca musi podjąć decyzję czy chce z Tobą kontynuować czy odrzuci Twoją propozycję. Jeśli Twoja oferta i profil przypadły mu do gustu, może wpisać Cię na listę potencjalnych wykonawców wraz z 1-4 innymi fachowcami, którzy wyrazili zainteresowanie zleceniem. W tym przypadku, poprosimy Cię o zapłatę niewielkiej prowizji, której wysokość będzie zależała od wartości zlecenia (wg szacunków naszego wewnętrznego zespołu). Jak tylko uregulujesz należność, udostępnimy Ci dane kontaktowe zleceniodawcy oraz damy mu dostęp do Twoich, byście mogli zorganizować bezpośrednie spotkanie.

P: Skąd wiem, że zostałem wpisany na listę potencjalnych wykonawców ?

O: Za każdym razem, gdy zostaniesz wpisany na listę potencjalnych wykonawców otrzymasz od nas natychmiastowe powiadomienie na stronie. Jeśli włączyłeś odpowiednią opcję w ustawieniach powiadomień, otrzymasz wiadomość również drogą elektroniczną. Istotne jest, byś mógł otrzymać powiadomienie i skontaktować się ze zleceniodawcą w jak najkrótszym czasie - zleceniodawcy zazwyczaj nie lubią czekać na odpowiedź. Jeśli Twoja oferta została odrzucona, bez obaw, wtedy również wyślemy Ci powiadomienie oraz maila, jeśli pozwolą na to Twoje ustawienia.

P: Ile zapłacę, gdy zostanę wpisany na listę potencjalnych wykonawców ?

O: Wysokość prowizji zależy od wartości zlecenia, ustalanej na podstawie szacunków naszego wewnętrznego zespołu. Waha się ona od 1 do 36 zł, jednak dla większości zleceń wynosi poniżej 10 zł:
  • Dla zlecenia o szacowanej wartości poniżej 160zł prowizja wynosi 1zł
  • Dla zlecenia o szacowanej wartości od 160zł do 240zł prowizja wynosi 2zł
  • Dla zlecenia o szacowanej wartości od 240zł do 480zł prowizja wynosi 4zł
  • Dla zlecenia o szacowanej wartości od 480zł do 800zł prowizja wynosi 6zł
  • Dla zlecenia o szacowanej wartości od 800zł do 1600zł prowizja wynosi 10zł
  • Dla zlecenia o szacowanej wartości od 1600zł do 2400zł prowizja wynosi 16zł
  • Dla zlecenia o szacowanej wartości od 2400zł do 5000zł prowizja wynosi 24zł
  • Dla zlecenia o szacowanej wartości ponad 5000zł prowizja wynosi 36zł
Wysokość prowizji za znalezienie się na liście potencjalnych wykonawców będzie zawsze widoczna na Twoim profilu w zakładce Płatności zanim dokonasz jakiejkolwiek zapłaty.

P: Co dalej ?

O: Jak tylko uzyskasz dostęp do danych kontaktowych zleceniodawcy, zorganizujcie spotkanie w celu bliższego poznania się i wspólnego przedyskutowania wymagań zlecenia. Następnie, sporządź i przedstaw zleceniodawcy dokładny kosztorys, który będzie zawierał szczegóły dotyczące ceny i harmonogramu prac. Zleceniodawca w ciągu tygodnia przemyśli otrzymane oferty i podejmie decyzję o zatrudnieniu - czasem zrobi to na stronie, czasem bezpośrednio skontaktuje się z fachowcami z listy. Jeśli przez ponad tydzień nie otrzymałeś wiadomości od zleceniodawcy, zadzwoń do niego i poproś o informacje. Z naszej strony, jak tylko poinformuje on nas o swojej decyzji, prześlemy Ci ją w formie powiadomienia na stronie (oraz mailem, jeśli pozwolą na to Twoje ustawienia).

P: Jak działa system komentarzy?

O: Zanim zleceniodawca podejmie decyzję o zatrudnieniu, sprawdzi na Twoim profilu wystawione dotychczas opinie. Po osiągnięciu porozumienia w sprawie wykonania prac, dany zleceniodawca może również wyrazić swoją opinię, pozytywną lub negatywną, wystawiając komentarz na stronie. Komentarz nagradza wysokiej jakości usługi i karze źle wykonaną pracę. W związku z tym masz silną motywację, żeby dać z siebie absolutnie wszystko przez cały czas trwania zlecenia, by otrzymać pozytywny komentarz, który z kolei zwiększy Twoje szanse na zdobycie większej ilości zleceń i więcej pozytywnych opinii, itd. W przeciwieństwie do fachowców, którzy nie korzystają z naszej strony i walczą, by ich firmy wyróżniły się z tłumu, Ty możesz zbudować solidną reputację w Internecie poprzez niekończący się strumień pozytywnych opinii od zadowolonych zleceniodawców, które pomogą Ci zbudować trwałą działalność.

P: Jak zapewniacie wiarygodność komentarzy ?

O: Komentarze są niezwykle ważne dla naszej Społeczności. Jest to najcenniejszy wskaźnik reputacji fachowca w Goforpro - większość zleceniodawców opiera się na nim podejmując decyzję o zatrudnieniu. Aby upewnić się, że komentarze wystawione na stronie są prawdziwe, tylko zleceniodawcy, którzy zatrudnili fachowca przez Goforpro mają możliwość wystawienia mu komentarza. Ponadto, nasz wewnętrzny zespół aktywnie monitoruje wszystkie wystawione na stronie opinie. Podejrzane opinie są oznaczane i dokładnie analizowane. Użytkownicy, którzy będą próbowali oszukać system zostaną trwale usunięci z Goforpro.

P: Otrzymałem negatywny lub nieprawdziwy komentarz. Co mogę zrobić ?

O: Może się zdarzyć, że zleceniodawca nie jest zadowolony z wyświadczonych przez Ciebie usług i wystawi Ci słabą opinię za wykonanie zlecenia. Rozumiemy, że może to być frustrujące, ale w jeśli komentarz odzwierciedla prawdziwą opinię i doświadczenie zleceniodawcy, taki komentarz pozostanie przez nas niezmieniony. Niemniej jednak, jeśli uważasz, że otrzymałeś opinię, która nie jest prawdziwa, nie odzwierciedla rzeczywistości lub zwyczajnie nie jest zgodna z Warunkami korzystania, zgłoś incydent do naszego działu Pomocy. Pamiętaj, żeby podać jak najwięcej informacji, by udowodnić swoją dobrą wolę - wymianę wiadomości pomiędzy Tobą a zleceniodawcą, zdjęcia wykonanej przez Ciebie pracy, itd. Dokładnie analizujemy wszystkie zgłaszane incydenty i zastrzegamy sobie prawo do edytowania / usuwania komentarzy lub nawet zablokowania użytkowników, którzy je wystawili według własnego uznania.

P: Otrzymałem komentarz za zlecenie, którego nie wykonałem lub ktoś otrzymał komentarz za zlecenie, nad którym to ja pracowałem. Co mogło pójść nie tak ?

O: Nikt nie jest nieomylny, zleceniodawcy również mogą popełnić błąd np. wystawiając opinię niewłaściwemu fachowcowi. Jeśli znalazłeś się na liście potencjalnych wykonawców, nie zostałeś zatrudniony, a otrzymałeś komentarz lub też zostałeś zatrudniony, a ktoś inny otrzymał opinię za zlecenie, oznacza to, że wystawiając komentarz zleceniodawca pomylił się i wybrał niewłaściwego wykonawcę. Natychmiast zgłoś incydent do naszego działu Pomocy, żebyśmy mogli przypisać komentarz do właściwego fachowca.

P: Zleceniodawca zapomniał wystawić komentarza. Czy mogę go poprosić, by to zrobił ?

O: Oczywiście, jeśli zleceniodawca nie wystawił Ci komentarza za wykonane zlecenie, jest to zupełnie normalne jeśli zadzwonisz i poprosisz, by to zrobił. Powiedz mu, że jego komentarz jest dla Ciebie bardzo ważny, że potrzebujesz go, by zbudować swoją reputację na stronie i pomóc większej liczbie osób, które szukają solidnego fachowca. Rozumiemy, że możesz być zawiedziony jeśli zleceniodawca odmówi, ale nie naciskaj - nie chcesz otrzymać słabej opinii, że nękasz swoich klientów, by uzyskać pozytywny komentarz. Pamiętaj, że to zleceniodawca zawsze decyduje o tym czy chce Ci pomóc promować Twoje usługi.

P: Gdzie mogę sprawdzić moje dane finansowe ?

O: Wszystkie dane finansowe są wyświetlone na stronie "Płatności" Twojego profilu:
  • Środki aktualnie dostępne na Twoim koncie goforpro.
  • Metody płatności zweryfikowane na Twoim koncie goforpro.
  • Dokonane i oczekujące płatności wraz z kwotą, datą transakcji oraz stanem konta po dokonaniu płatności.
W tym miejscu możesz również dokonać płatności np. prowizji za znalezienie się na liście potencjalnych wykonawców wykorzystując środki aktualnie dostępne na Twoim koncie goforpro. Aby dokonać płatności wystarczy kliknąć przycisk "Zapłać" po prawej stronie wyświetlonej transakcji.

P: Jak mogę wpłacić środki na moje konto ?

O: Jeśli chcesz zweryfikować metodę płatności lub musisz dokonać płatności, a nie masz wystarczających środków, będziesz musiał doładować swoje konto goforpro. W tym celu, przejdź do zakładki Metody płatności w Ustawieniach, wypełnij formularz przy wybranej metodzie płatności, podaj kwotę, którą chciałbyś wpłacić i kliknij przycisk "Wpłać". Zauważ, że jeśli płaciłeś już tą metodą w przeszłości, formularz powinien być wypełniony dla wygody. Krótko po kliknięciu przycisku powinieneś zostać przekierowany na stronę naszego partnera, Przelewy24, aby przejść do płatności.

Zalecamy, byś z góry wpłacił środki na swoje konto goforpro, żeby wszystko było w pełni skonfigurowane. Dzięki temu na Twoim profilu pojawi się również znaczek zweryfikowanej płatności, który budzi zaufanie wśród zleceniodawców.

P: Czy mogę otrzymać dodatkowe środki za moją aktywność na stronie ?

O: Tak, możesz otrzymać dodatkowe środki na Twoje konto Goforpro inaczej niż wpłacając je bezpośrednio na Twoje konto. Za każdego znajomego, który zarejestruje się na stronie po otrzymaniu od Ciebie zaproszenia (mailem lub poprzez media społecznościowe) i który zacznie korzystać z naszych usług, oferujemy Wam 40 zł - 20 dla Twojego znajomego na dobry start i 20 dla Ciebie za promowanie naszej działalności. Po więcej informacji przejdź na stronę Poleć nas znajomym.